Publications

This page highlights relevant and topic-related publications on the subject of radicalisation on gaming   (-adjacent) platforms.


 

Publication of the alliance

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In our Reports we present the findings of our research endeavour, and in our Briefing we discuss individual aspects of our research in a compact format.

 

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Winkler, Constantin; Lars Wiegold; Linda Schlegel und Judith Jaskowski (2024): Streaming, Chatting, Modding: Eine Kurzexploration extremistischer Aktivitäten auf Gaming- und gaming-nahen Plattformen (60 pages).

 


 

Publications of the alliance partners

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Institute for Democracy and Civil Society (IDZ)

  • Heider (2024). Mit Nazis zocken? Der Rechte Rand, 35(3), 20.
  • Heider und Lux (2024): Hass, Pixel und Metapolitik: Wie Rechtsextreme in Deutschland daran scheitern, Anschluss an die Gaming-Szene zu finden.

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Modus Zentrum für angewandte Deradikalisierungsforschung

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Peace Research Institute Frankfurt

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Ruhr-Universität Bochum

  • Korenke, Charlotte; Marius Kühne; Sebastian J. Golla (2023): Gefährdung via Retweet: Der Fall Pudding zeigt die Schwächen von § 126a StGB.

 

Publications of the associated partners

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Amadeu-Antonio-Stiftung

  • Dilling, Marius; Clara Schliessler et al. (2023): Radikalisierung oder Pubertät? Warum Jugendliche an Verschwörungen glauben.
  • Knopp, Vincent et al. (2023): Kreative, ans Werk! Memes in extrem rechter Internetkommunikation.
  • Amadeu Antonio Stiftung (Hg.) (2021): Unverpixelter Hass. Toxische und rechtsextreme Gaming-Communitys.
  • Hoang, Viet; Mick Prinz (2021a): Gaming und Rechtsextremismus. 25 Fragen & Antworten zum Thema.
  • Hoang, Viet; Mick Prinz (2021b): Gaming und Demokratiegefährdung - Wie Rechtsextremist*innen Diskurse in digitalen Spielen beeinflussen. Demokratie gegen Menschenfeindlichkeit.
  • Kappl, Eva et al. (2021): de:hate report #3. Antiemitistmus in der Popkultur: Israelfeindschaft auf Instagram, TikTok und in Gaming-Communitys.

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Violence Prevention Network GmbH